| |
|
|
| |
|
ثبتنام ۸۰۰۰ نفر در طرح تربیت ۵۰۰ مدیر جوان
دوشنبه، 1 تير 1405
ساعت:
09:10
معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور آخرین جزییات طرح تربیت ۵۰۰ مدیر جوان را تشریح کرد.
سید ضیا هاشمی در گفت وگو با ایسنا بااشاره به نشستهای هم اندیشی مدیران جوان، گفت: یکی از اهداف این اجتماعات آن است که مدیران دولت شناخت متقابل بیشتری از یکدیگر پیدا کنند، همافزایی داشته باشند، در حوزههای مختلف یکدیگر را بهتر بشناسند و موجب تکمیل اقدامات هم شوند.
وی افزود: هدف دیگر این است که بتوانیم اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری پیدا کنیم و بدانیم که در عرصه مدیریتی و در جامعه، ظرفیتهای بسیار زیادی وجود دارد. در همین جلسه دهها مدیر تحصیلکرده، با تجربه، خلاق و باانگیزه وجود دارند که وارد دولت شدهاند، زمینه فعالیت برای آنها فراهم شده و ایدههای ارزشمندی دارند که میتواند به دولت و کشور کمک کند.
هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این نشستها، پاسخگویی به دغدغه رهبر شهید انقلاب است که همواره تأکید داشتند دولت باید زمینه نقشآفرینی مدیران جوان، خلاق، باانگیزه و انقلابی را فراهم کند تا بتوانند در آینده بار مدیریت کشور را بر دوش بگیرند و نقشآفرین باشند.
وی با بیان اینکه ظرفیتهای مدیریتی کشور بسیار گسترده است، تصریح کرد: این ظرفیتها باید شناسایی شوند و زمینه نقشآفرینی بیشتر آنها فراهم شود. ما در ستاد دولت و در حوزه اجتماعی ریاست جمهوری این سلسله نشستها را ادامه خواهیم داد تا شبکه مدیران جوان تقویت شود و با اتکا به این مدیران، شاهد افزایش کارآمدی دولت و همافزایی بیشتر برای خدمترسانی به کشور باشیم.
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره روند اجرای طرح ۵۰۰ مدیر جوان نیز گفت: از ابتدای دولت این موضوع بهعنوان یک دغدغه به طور جدی دنبال و جلسات متعددی برگزار شد. در معاونت راهبردی ریاست جمهوری نیز طرحهایی تدوین شد. در نهایت این برنامه در چند محور پیش رفت که یکی از مهمترین آنها تربیت ۵۰۰ مدیر جوان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور افزود: رئیسجمهور از ابتدای دولت همواره در انتصابات به وزرا، معاونان رئیسجمهور و استانداران توصیه کردهاند که در انتخاب مدیران، جوانان و بانوان را در شرایط برابر در اولویت قرار دهند. البته اگر مدیری دارای قابلیتهای ویژه باشد، صرفنظر از سن و جنسیت انتخاب خواهد شد، اما در شرایط برابر، اولویت با مدیران جوان و بانوان است.
وی با اشاره به روند اجرای طرح ۵۰۰ مدیر جوان اظهار کرد: این طرح طی یک سال و نیم گذشته پیشرفت داشته و اکنون به مرحلهای رسیده است که بیش از هشت هزار نفر در سامانه ثبتنام کردهاند. سازمان اداری و استخدامی نیز آزمون اولیه را برگزار کرده و این فرآیند در چند مرحله ادامه خواهد یافت تا در نهایت ۵۰۰ مدیر جوان بالقوه انتخاب شوند، آموزشهای لازم را ببینند و به تدریج رشد کرده و در مسئولیتهای مدیریتی به کار گرفته شوند.
هاشمی در پایان تأکید کرد: امیدواریم دانش، تجربه و انرژی جوانی در کنار یکدیگر زمینه شناسایی، پرورش و بهکارگیری مدیرانی را فراهم کند که در افق پیشرو بتوانند نقش مؤثرتری در مدیریت کشور ایفا کنند.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |